Som om lite magi är för mycke begärt.

Ibland önskar man att man kunde trolla.
Stora som små saker.
För att förändra på nåt sätt.
Oftast när jag får den känslan gäller den nån annan.
Maktlöshet vid sidan av är det värsta.
När någon mår dåligt å man önskar att man bara kunde byta plats.

Alla lever sina egna tragedier.
Stora som små varianter.
Vissa människor är relativt skonade, andra verkar drabbas hela tiden.
Oavsett så är det jobbigt just där å då.
För den som är i det, såklart.
Å för den som står jämte å inte kan göra nåt.
Typ jag.
Som inte hanterar hjälplöshet så bra.

Jag vill verkligen kunna trolla.
Litegrann åtminstone.
Kräver inte fred på jorden eller så.
Bara att få sudda ut de värsta orättvisorna för mina nära.
Herregu, folk går på månen å klyver atomer å sånt.
Ska lite magiskt glitter va för mycke begärt?

 

Kommentarer
Postat av: pilla

kärlek till dig vännen!

2010-11-16 @ 13:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0