Vintersen.

Då har alltså vi vintertid.
Som tydligen är den normala tiden.
Jag önskar att sommartid va den normala.
Och att det också innebar konstant sommar.
Alltså sol, grönt gräs, fågelkvitter å sånt.
Men eftersom vi är placerade ganska nordligt är det långt ifrån aktuellt.
Får va glad att morgonen blir lite ljusare igen.
Om så bara för ett tag.
Mörkret motarbetar inte direkt min morgontröttma.
I morse försov jag mig.
Tanken va att snooza men jag lyckades väl stänga av.
Blev en timme sen.
Enligt sommartid två timmar.
Märkligt hur man några dagar efter klockomställning gärna pratar i två tider.
Att klockan är tex tre. Fast egentligen fyra.
Jag begriper inte barför man gör så.
Klockan är ju tre då. Punkt.
Gammal å ny tid finns inte. Bara tid.

I vilket fall är det inte så mycket vinter nu.
Trots omställning till tidsomställning.
Mer som höst i Rondellstaden.
Regnet på mina fönsterbläck låter som en ihärdig slagverksorkester.
Som sig bör säger jag.
För även om regn inte är så uppmuntrande så tar jag hellre det än snö.
Åtminstone tills månaden heter december.
Fast allra helst tar jag sommar å sol. Alltid.

What can I say, jag borde fötts som blomma.
Solsken ger mitt liv mer liv.
Å fräknar på näsan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0