Ta mig till havet.

Jag ska åka till Västkusten i helgen.
Underbara ljuvliga Bästkusten.
Nog för att vilken kust som helst är att föredra.
Även mitt i en höst.

Nån dag ska det va hemma igen. Vid kusten.
I ett hus vid havet.
Ett sånt där härligt hus me ljus ateljé, där jag kan måla å skriva.
Eller kanske bara pyssla ihop konstiga lampskärmar å små lådor.
Massa gästrum ska det va där oxå.
För folk kommer lixom alltid vilja hälsa på i mitt fantastiska hus.
Å sitta på den stora altanen. Andas havsluft å känna livet.
Kan för all del oxå tänka mig stranden full av snäckskal me havsmusik uti.
Å johannesört-kryddat brännvin. 
Very öppna landskap alltså.

Hopps att växthuseffekten nått en bra nivå tills dess.
Tillräckligt hål i ozonet menar jag då.
Så att värmen lixom är konstant även i vårt land.
Hus vid havet gör sig trots allt bäst i sommartider.
Om inte annat gör jag det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0