Kaffebönan.

Jag är koffeinist. Kaffekärring kan man säga.
Har blivit precis som mamma.
En dag utan kaffe är att be om huvudvärk.
Bokstavligt talat. För både mig å de i min närhet.
Har dock lyckats dra ner på den dagliga mängden.
Å dricker inte heller för sent på dagen.
Jag vet, tantvarning. Men jag kan verkligen inte sova annars.
Eller, fan jag kan ju inte sova i vanliga fall heller.
Men kaffe sent på dagen gör saken värre.

Hur som helst.
Skulle göra kaffe hemma hos lillebror i helgen.
Alla andra låg fortfarande å sov.
Jag hällde i vatten. Spillde. Mätte kaffebönor sågott jag kunde.
Okända kaffebryggare måste va det värsta som finns.
I kategorin kafferelaterade I-landsproblem alltså.
Olika vattenmärkningar. Olika måttstorlekar.
Gradering för liten å stor kopp.
Whats up with that?
Man vill ju inte ha olika starkt bara för att koppen man dricker ur har annan storlek.
Hur svårt ska det va att göra en standard för alla bryggare undrar jag.

Nu va det iofs inget av ovanstående som va problemet i helgen.
Jag råkade bara missa ett litet tryck kan man säga.
Vilket resulterade i översvämning.
Å att allt fick göras igen.
Lillebror va den som gjorde om.
Gjorde rätt.

Förresten, kaffekärring låter ju inget vidare.
Men kaffeböna kanske?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0