Som värmesökande.

Det här med att jag är mer gjord för värme å egentligen borde bo i nåt sydligare land, kan vi prata om det en stund tack?
Även om jag i väldigt korta perioder - tillexempel om man sitter ihopkurad i en soffa omgiven av en eller flera människor man tycker om, äter choklad å dricker te eller vin i skenet av massa värmeljus - kan tycka att hösten är lite mysig ändå så föredrar jag sol å värme vilken dag i veckan som helst. 
Man skulle kunna säga att jag är lite rädd för den tid som nu kommer, alltså den här kallare, mörkare, långa perioden då folk tenderar att gömma sig i sina hem å de redan korta dagarna blir ännu kortare å innan man vet ordet av så är det jul å efter det är den fortfarande en evighet av meningslös kyla kvar. Då när man har en massa skor som bara står där å är ledsna i garderoben för att de inte är gjorda för varken två meter snö eller gråbrunt slask. Den som är raka motsatsen till blomstertiden som nyligen gick. Den tiden.

Ju mer jag tänker på det, desto säkrare blir jag på att jag borde bo i tillexempel Italien. Fast nu gör jag ju inte det, så jag kanske måste hitta på lite andra sätt att få värme, å som jag ser det finns det två aktuella varianter som söks. Jag satsar mina pengar på att en utlandsresa - som inte lär hända den här sidan nyår - ändå kommer först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0