Lite som sjuk. Fast inte.

Med risk för att överdramatisera en gnutta, men jag tror jag är nära att frysa ihjäl.
Sitter å dricker kokhett te, inlindad i en filt, på en fårskinnsfäll i soffan, me yllekofta å fårskinnstofflor på mig, samt tända värmeljus i hela rummet. Dessutom me en laptop, som har fläkten under å alstrar mer värme än ett kärnkraftverk, i knät.
Jag hade alltså inte kunnat få mer värme om jag så hade krypit in i ett får. I en bastu.
Ändå fryser jag.
Ok, tjejen har feber, är den logiska tanken för dig som läser nu.
Men näpp, ingen feber här inte. Under 37.

Skulle man lägga ihop det faktum att jag knappt orkade stiga upp i morse, min bristande ork å dagens dåliga humör, med mitt frysande å en lätt huvudvärk så kan man ju ana att nån slags sjukma troligtvis är på intåg.
Men nu jobbar jag inte så.
Jag har jobb att sköta, radio att sända, dotter att ta hand om, bil att besikta, shopping att göra..
Sjuk är inte min grej, har verkligen varken tid eller ork att vara det.

Därför gnäller jag bara över att jag fryser lite på gränsen till ihjäl.
So, just call me a dramaqueen then.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0