Packpanik. Rutinerat.

Gör nåt tillräckligt mycket å du skaffar en viss rutin.
Man kan ju tycka att jag borde ha lite rutin på det där me att packa en helgväska. Åker ju hej svejs lite då å då, i vilka väder som helst.
Så att packa för en liten tripp till Palma me jobbet är ju lixom inga konstigheter. Kan man tycka alltså.
Jag funkar inte så. Alls. Har istället fullkomlig packpanik varje gång jag ska va borta ens en natt.
Det är tänk-om-människan i mig som panikar. I nära samråd me kontrollmänniskan å hon som aldrig hittar några kläder i garderoben. (Lägg därtill att uppenbarligen behöva packa för multipel personlighet.)

Jag började redan igår. Skrev en lista. La fram kläder på sängen.
Superenkelt!
Det svåra började när jag skulle minska på klädhögen för att faktiskt få plats med det i väskan.
På tok för mycket hög kvar när väskan va full. Å då hade jag inte ens kommit i närheten me badrumsprylarna. Eller skorna.
Ikväll fortsätter jag mina tappra försök.
Motiverar mig me vin å choklad som belöning efteråt.
Resultatet kommer att bli en väska me på tok för mycke packning för tre dagar, I know it.
Det kallas inte rutin för inte.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0