Nummersamlare.

Jag är lite som en samlare.
Inte på det där där läskiga sättet som man ser exempel på i tv-dokumentärer, eller som Pippi på sakletarrunda som ser värde i allt, utan mer normalt.
Jag kan absolut slänga. Samlar inte heller trasiga eller helt värdelösa grejer.
Egentligen är det väl mer så att jag tvekar innan jag gör mig av med grejerna, snarare än att jag direkt samlar.
Gillar att behålla sånt som kan va bra att ha å ogillar extemt när jag behöver nåt som jag vet att jag har haft, men kastat.

Förut satt jag me en telefon i varje hand å ägnade mig åt det fantastiskt tråkiga i att skriva över de kontakter å nummer som inte fick plats på sim-kortet, från den ena till den andra. Det va många.
Då slog det mig.
Jag samlar på telefonnummer!
Kontakter som kan va bra att ha. Troligen i nån helt oförutsedd å oväntad situation.
Ett telefonnummer som nån gång använts eller behövt kommas ihåg finns för alltid kvar. För vem vet när jag måste ringa Scandic Karlskrona nästa gång.
Eller Lasse Berghagen.



"Sånt där som andra brukar samla kan jag gott va utan
men dig å dina tillbehör vill jag ha omkring mig tills jag dör
å det är väl just precis därför jag samlar på dig..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0