Som Emma. Någons fru.

Hon heter Emma å jag är jätteavis på henne.
Hennes blogg är väldigt läst å alldeles förtjusande skriven. Där berättar hon nämligen om sitt alldeles underbara liv me sin alldeles underbara man i sitt alldeles underbara hus.
Första gången blev jag lite rädd att hon bara var någon som var just någons fru. Inte mer. 
Ett liv definierat på någon annan är aldrig av godo. Det visade sig att jag inte kunde ha mer fel.  
Jag är jätteavis. På allt utom hundarna möjligen. Nog för att de är fina, men jag är lixom ingen hundmänniska.
Emma har ett jobb där hon reser ibland å säkert är viktig, men ändå har tid att hinna skriva en massa härliga inlägg som gör att man nästan är me henne där.
Hon är någons fru. Vilket verkar passa henne utmärkt.  
Mannen verkar så bra, me alla sina egenheter som detaljerat å extremt kärleksfullt beskrivs, så jag tänker att han skulle kunna va påhittad om det hade varit möjligt att låtsas sån kärlek. Men det är det inte. 
De gamla skåpen hon inte bara köper, utan nästintill knarkar, tillhör hennes hus redan innan de är på plats.
Nu har hon dessutom en bebis i magen. Som körsbäret på grädden på det perfekta moset.

Jag är jätteavis. Fast på det där bra sättet så man hoppas att allt fortsätter lika underbart.
När jag blir stor ska jag oxå ha det så.
Ett underbart liv me en underbar man i ett underbart hus.
När jag blir stor ska jag oxå vara någons fru.

www.attvaranagonsfru.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0