Vill ni se en stjärna...

Nöjesnytt har horoskop för 2011 i sitt första nummer för året.
Jag vet inte om jag gör rätt i att försöka tyda å reflektera, men jag tänker ändå göra ett försök.
För jungfrun står följande tydligen i stjärnorna:
Över lag: "Korrekta detaljer fyller dig med samma tillfredställelse som ett riktigt bra förspel. (Det är sen gammalt!) Det är i samspel med din GPS som du når total befrielse i och med att beslutsmödan minskar. Om du vill och kan så siar stjärnorna om ett år fyllt av uppmäksamhet och berömmelse. (Vill å kan är väl alltid två viktiga faktorer oavsett vad man gör?)
Du lägger stor vikt vid de små detaljerna vilket leder till att du ser saker och ting för vad de är, inte vad du vill de ska vara. Sådan klarsynthet för aldrig något gott med sig.(Storleken HAR alltså betydelse)"

Kärlek: "Precis som alla Jungfrur är du övertygad om att den stora kärleken finns där ute. (Ja här inne finns den iaf inte) Det gäller bara att hitta den. (No shit, Sherlock!) I maj månad kommer förmodligen din mamma att tröttna på ditt evinnerliga sökande och lägga upp en dejtingprofil. Det har hänt förr. `Jungfru, 36, icke rökande. Söker den stora kärleken.´" (30! Jag är faktiskt bara 30! Men för all del numera en stolt icke-rökare, å det vore typiskt min mamma att påpeka det.)

Pengar: "Med merkurius som den dominerande planeten i ditt stjärntecken är du praktiskt taget en pengamagnet. Du kommer att hitta pengar överallt. I skorna (ja, me tanke på alla pengar jag lägger på skor så..), på banken (konstigt?), under en joggingtur (till banken?) eller hos en potentiell partner (bankman?). Riksbanken hade inte kunnat skaka fram pengar fortare än du. (Skaka? Så vad det egentligen står är `shake that moneymaker`?)"

Låt mig begrunda detta en stund.
Om man ska sammanfatta innebär 2011 alltså att jag ska bli känd, min mamma ska hitta en rik man åt mig, men att jag kommer vara smart nog att inse vad som händer, vilket uppenbarligen är nåt dåligt.
Me andra ord ska jag bli en tv-hemmafru, fast me hjärna, då eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0