En vanlig dag bara.

När jag å dottern blev osams på shoppingrundan idag insåg jag att det ändå precis har börjat.
Hon är snart tio å lik mig. Ett jäkla temprament å en extrem ovilja att ta ett nej om det inte är i linje me vad som önskas.
Det kommer me andra ord bli sju resor värre. Minst.
Jag väljer att inte tänka mer på det just nu. Den tiden kommer snart nog ändå.

Ikväll var det lördagshäng bestående av nio vuxna å nio barn. Plus en gravidmage. I en trea.
Inget konstigt alls för oss som var där men det skulle förmodligen ses som fullkomligt kaos för vilken utomstående som helst. Särskilt när alla skulle äta.
Det gick finfint, även om vi i efterhand konstaterade att tacos trots allt är smidigare å snabbare i sammanhanget.
I vilket fall härliga skratt å samma gamla låga nivå på skämten som alltid. Ett hjärta kan värmas av mindre, I tell you.
Jag hörde för övrigt inte en ton av melodifestivalen, men förstod ganska snart att jag inte direkt hade missat nåt.
Däremot såg jag QX Gaygala när vi va hemma igen. I mina ögon den härligaste galan av dem alla. Människor som inte bara vågar vara sig själva utan faktiskt oxå är stolta över vilka de är bör alltid hyllas.
Kan efter den konstatera:
Carina Berg är underbar. Hon skulle lätt få flytta in hos mig vilken dag som helst.
Tommy Körberg är, trots allt, fortfarande en otroligt bra sångare.
Eric Saade på gaygalan är verkligen som pizza på Robinssonön.
September är grym, verkligen, men Mikrofonkåt har snart gjort sitt.
Björn Ulveus i gammal Abba-glitter-outfit gör världen lite bättre.


Lördagen kom å lördagen gick.
En ovanligt vanlig dag i mitt vanligt ovanliga liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0