Vem snodde mina armar?

Halka in på ett bananskal.
Glida me på en räkmacka. 
Grädde på moset.
Nu är det kokta fläsket stekt.
Man vet ju vad de där grejerna betyder, men det är ju helt ologiska liknelser egentligen.
Vem kom på vilken mat som skulle stå för vad? 

Egentligen bryr jag mig inte. Är nog mest lite hungrig.
Det har varit en lång dag som inte är över än på länge. Men för att va en tisdag har den skött sig riktigt bra, så det är ändå helt ok.
Jag har haft bra flyt, nice lunchmöte, fantastiska timmar i studion då jag förberedde fredagens sändning (som för övrigt kommer att bli aaaawesome, glöm inte att lyssna!) å nu avslutar jag jobbet med förberedelse inför morgondagens möte innan jag drar till gymmet.

Igår skrev jag inget om det, men jag hade träningsgenomgång me PT-Åsa. Egentligen heter hon såklart inte så, men i detta fallet så är PT en väsentlig del eftersom det står för Personlig Träning å jag fick ett träningsprogram som skulle va nåt slags anpassat till mig.
Efter det passet var jag lite rädd. Trodde att nån hade snott mina armar eller nåt.
Visade sig att de visst hängde där längs sidorna, mer att jag inte orkade lyfta dem.
Jag skämtar inte. Den kraft som en gång fanns va borta.
Kände mig ungefär som en 80åring. Pinsamt orkeslös.

Idag är det nya tag.
Som sagt, ingen ska kunna säga till mig att jag inte kan.
Allra minst jag själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0