Drömmar å rödvin.

Inatt drömde jag som vanligt massor me saker.
Jag är lite osäker på hur mycket av det man drömmer som man bör analysera å hur mycket som man faktiskt bara ska avfärda som betydelselöst drömmande.
Det som hände inatt var att jag blev inslängd framför micken i Rockklassiker, vårt andra stora radionätverk, för att sända nationellt. Man sa lixom inte så mycket mer till mig än att jag skulle gå OnAir om typ en halv minut. Men jag hade egen tekniker.
När jag senare var klar med sändningen, som jag för övrigt snabbspolade i drömmen å därför inte vet nåt mer om, hade jag bråttom att hinna me en buss. Bussterminalen byggdes om å jag sprang.
Detta kan säkert betyda massa konstiga saker, men jag väljer nog ändå att inte bry mig mer om det.

Idag är sista dagen av bästa månaden. Åtminstone bästa sen gammalt. Jag är inte sämre än att jag kan ändra uppfattning om nån annan månad vill tävla om titeln. Bring it on!
Tänkte först ta denna dagen som ett avstamp för några alkoholfria veckor. Sånt som man kan behöva ibland, men framförallt om man vill fokusera lite extra på träning å nyttigheter.
Fem veckor framåt tänkte jag. Tills jag åker till Barcelona några dagar me jobbet, för då funkar det helt enkelt inte längre.
Enkel plan. Tänkte jag alltså.
Känner redan hur rödvinstarmen muttrar nåt om en fredagskväll i soffan. Hur rödvin inte är rakt igenom onyttigt å ibland faktiskt nödvändigt när man måste vara fredagsskön efter en radiosändning eller så.
Så jag fokuserar på träningen, det gör jag. Å så ger jag fan i alkoholen. Utom det röda i undantagsfall.
En ganska bra kompromiss tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0