Dag 17. Mitt favoritminne.

Där kom det igen.
Ett ämne som innebär att man ska välja ut, och favorisera, ett visst tillfälle.
Jag får prestationsångest av sånt. Det finns ju så många.
Dessutom är minnen med innebörd i regel kopplade till massa känsla. Då blir det nästan som att välja vad som känns mest. Orättvist lixom.
Precis som när ämnet var Ett ögonblick så går det alltså inte att välja ut ett före nåt annat.

Jag tittar på Idrottsgalan nu.
En vinnare där måste väl ha lätt att plocka fram ett favoritminne. Eller?
De har ju gången då de vann tävlingen som de vinner priset för. Å gången när de vinner priset. Sen har de ju en himla massa gånger innan dess. Typ första guldet. Eller nåt slags rekord.
Sen kan de ju faktiskt ha favoritminnen som inte alls har med sport alls att göra.
Oavsett om man är elitidrottare eller en vanlig radiojobbare händer det ju en del under ett liv.

Man kan se det som ett previligerat liv ändå. Att ha för många favoritminnen att välja bland.
Även om mitt liv varit allt annat än enkelt så har det ändå haft väldigt många bra stunder. Såklart hoppas jag att det kommer många fler framöver. Fina stunder som ger fina minnen.
Framförallt mitt bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0