Dag 5. Vad är kärlek?

Kärlek.
Den där varma känslan som man kan ge, och få, helt obegränsat.
"Störst av allt är kärleken."

Jag har ju en liten teori om att 99% av alla sånger handlar om kärlek. På nåt sätt.
Inte alltid mellan människor, och inte alltid den lyckliga varianten, men ändå kärlek.
Egentligen bottnar väl allt i kärlek. Eller brist på den.
Oavsett om det gäller sånger, val man gör, eller krig för den delen.
Kärlek till varandra, till musik, till sitt land, till sin gud, till whatever.

Alla behöver få kärlek. Men jag tror också att alla behöver ge kärlek.
"Kärlek kännetecknas av en vilja att ge villkorslöst till någon eller något" säger Wikipedia. Det säger jag också, å lägger till att viljan snarare är en nödvändighet.
Det känns lixom som att det görs ny kärlek i hjärtat hela tiden, och om man inte får ge av den så riskerar hjärtat att svämma över. Eller explodera.
Sen kan man slösa den på olika saker såklart, men det viktiga är väl att man slösar alls.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om kärlek, om dess vara och icke vara.
Men vad det egentligen handlar om är enkelt och behöver inte nån större förklaring.
Som Beatles sjöng; "Love is all you need."

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0