Dag 8. Ett ögonblick.

E t t ögonblick? Vadå ett?
Som om jag nånsin skulle kunna välja ut just ett enda.
Visst, jag har fått barn. Ett på sitt sätt fantastiskt ögonblick, men inget jag vill skriva om. Det gör förresten ont sominihelvete, vilket inte är alls fantastiskt, så mycke kan jag säga.
Jag har, när jag tänker efter, varit me om galet massa ögonblick i mitt liv som är värda att både minnas å skriva om.
Ögonblick när jag har insett saker. Eller precis då när nåt stort har hänt.
Ögonblick av fullkomlig lycka å ögonblick när man tror att hela världen ska rasa.
De rusar förbi i mitt minne nu. Huller om buller.

Första radiosändningen.
Kungen å jag vid en frukostbuffé.
Adrenalinrush när en stor affär blir klar.
Dejtens kända pappa tittar ner på mig från ett foto i sovrummet å jag får skrattanfall.
Stunden dessförinnan.
På en scen inför tusentals människor på Universal Studios, Florida.
Studentglädje.
En hand som tar min under en fullkomligt magisk konsert.
Mamma å pappa berättar att de ska skiljas.
Ett positivt gravtest.
Centimeter från att bli påkörd av en bil. Föraren försökte träffa.
Hoffmaestro sjunger Our Song för mig i studion.


Som sagt, hur många ögonblick som helst.
Små stunder i ett liv.
Men att välja ut ett enda under denna rubriken är omöjligt.
Jag kommer kanske skriva om dem framöver ändå.
Bara vänta ni. Ett ögonblick.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0