Fredagsbarn.

Jag är ett fredagsbarn. Alltså född på en fredag.
"FREDAGSBARN är god och givmild och gör gärna gott. Den som är född på en fredag, är kärleksfull och trofast. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek."

Egentligen skulle jag tydligen varit ett måndagsbarn, men behagade inte komma riktigt i tid.
"MÅNDAGSBARN är en ögonfröjd och är snällt och rart. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt lagd, och har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull."

Om detta nu skulle stämma är ju frågan vilket som är rätt. Är jag ett missförstått måndagsbarn, som första tanken var, eller väntade universum in fredagen för att det skulle vara så?
Det är ju många fina ord oavsett, men ett fredagsbarn känns lixom lite bättre. För hey, vem gillar inte en fredag.


På tal om fredag, alldeles alldeles snart börjar radiosändningarna för min del igen. Yeey!
Golden Friday på Gold 102,4. Tre timmar ren glädje.
Jag har längtat väldans under julledigheten. Det är nåt magiskt som händer så fort jag kliver in i studion, som om inget annat spelar så stor roll. Lite som bästa vägen till lycka. Har inte fredagskänslan infunnit sig innan så gör den garanterat det då.

Vi hörs mellan 16-19 på 102,4, eller via www.gold24.fm.


Förresten, om du vill kolla vilket slags barn du själv är kan du göra det här:
http://goto.glocalnet.net/peking/birth.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0