Prognos: snöfall å lokalt blä.

Idag blev det skrivbordslunch. Alltså varianten som intas utan intresse å i all hast framför datorn. Inte för att jag inte hade tid att äta lunch på annat sätt, utan mer för att jag inte hade ork.
Min kollega, som i vanliga fall oxå är min lunchdejt, är på möte å jag orkade lixom inte engagera mig att hitta nån annan. Å nej, jag äter inte ute själv. Jobbar inte så.
Så här sitter jag nu å äter min Italienska sallad som jag köpte på Ica, utan att ens veta vad som är så särskilt italienskt med den egentligen, å grubblar.
Jag är oinspirerad. Å oengagerad.
Winnerbäcks rader om att bli trött på mail och koder, å hellre suga liv ur en halspulsåder, jag fattar dem.

Vi kallar det en väldigt tillfällig svacka. Skyller allt på vintern.
Måste göra det. Snöfall å lokalt blä.
I eftermiddag ska jag på möten, förbereda radiosändning å träna.
Sålänge jag ignorerar snön ska det nog gå bra.

För egentligen är jag glad.
Långtidsprognosen pekar på vår.
Sådeså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0