Som en manlig förmåga.

Det finns ett fåtal manliga förmågor som jag ibland avundas. Självklart det där me att stå upp å kissa, särskilt när man är på nåt dumt ställe där man kanske inte känner för att sitta å blotta arslet för allt å alla, typ jämte en lång bilkö på motorvägen eller så. (Inte för att det finns smarta ställen där man gärna vill blotta arslet, åtminstone kan inte jag komma på nåt sånt, men det finns ju mindre olämpliga.)
Men förmågan av alla manliga förmågor - den som jag minst en gång om dagen önskar att jag hade, i diverse olika situationer - är förmågan att koppla bort. Inte koppla av, utan bort. Så fort man behöver fokusera på en sak - koppla bort allt annat. Om det behöver städas, men man hellre gör nåt roligare - koppla bort städbehovet å kliv över soppåsen som står i hallen. Om man inte vet hur en situation me en tjej ska hanteras - koppla bort tanken på henne. Eller hela henne för den delen.
Jo. Jag vet att ni kan det grabbar, å jag är jäkligt avis på er för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0