Som flugor å andra irritationsmoment.

Jag sitter ensam i min väns lägenhet, på ön som inte är riktigt lika magisk när regnet öser ner, och tänker på hur flugor å män har samma förmåga att helt enkelt irritera sönder mig ibland. Med den uppenbara skillnaden att det är ok att döda flugorna med hjälp av en rosa plastsmäck från ICA förstås.
Dagens enda mission är tragiskt nog att köpa en sladd, å jag fruktar redan att jag kommer få frågan om vilken slags uttag det ska vara eftersom deras sortiment garanterat är det största man kan tänka sig just när det gäller den sortens sladd jag ska ha. Jag kommer att stå där - uppenbart tacksam över den lilla trösten att jag åtminstone inte är blond, men samtidigt med önskan att jag hade kunnat skylla på det - och egentligen bara vilja ge en liten lista på tekniska saker som jag faktiskt kan, till männen i butiken.
Jag drar detta worstcase innan jag går ut, för just nu är jag en aning labil å det kan tänka sig att om ovanstående skulle utspela sig i samband med att nåt mer går fel idag - jag har några alternativ som är fullt tänkbara - så skulle det kunna vara så att jag bara säger att vi skiter i vilket slags uttag det är, om sladden är tillräckligt stark att hänga sig i.
Det skulle kunna vara så, om jag hade tendenser att överdramatisera alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0