Som ett liv.

Det finns stunder när man påminns om hur tacksam man bör vara. För så mycket.
Livet tenderar lätt att glömmas bort mitt i allt som kallas vardag. Fast vardagen ju är det som till större delen är livet. Åtminstone om man är en vanlig, arbetande människa me lån å hem å vanliga sysslor som ska skötas å kanske sväras lite över, möjligen en bil som går sönder eller ungar som fått kräksjukan eller nåt jäkla virus.
När vardagens alla små jävligheter samlar ihop sig i trupp är det svårt att se vad man ska vara tacksam för, jag vet - tro mig jag vet - men om man kan finna styrkan att bara sträcka lite på halsen å titta lite längre så finns det där.
Ibland påminns man alltså. Eller rättare sagt påminner livet om sårbarheten, och därmed den tacksamhet vi ändå bör känna för dagar när allt bara tycks flyta på som en grå massa. 
Vad är en punktering eller en trasig fläktrem på bilen jämfört med ett trasigt hjärta? Egentligen.
Vad är snoriga å skrikiga ungar jämfört med - en evighet av försök till trots - att aldrig kunna få ett barn? Eller ännu värre, bli av me det man har. Egentligen.

Det är svårt att tänka så ändå, precis när man är mitt i all skitig vardag och det faktiskt inte spelar någon större roll om barnen i Afrika får mat eller inte den dagen, för det är lixom för avlägset för att jämföra med, och mitt problem blir inte mindre i stunden för det. Jag vet.
Men det skadar ju inte att påminna sig ibland. Framförallt i de stunder när man har det som bäst.

Så nu när min fina dotter somnat i mitt knä tar jag en mun av det röda vinet å passar på att påminna mig själv lite.
Om tacksamheten.
Det betyder ju inte att man inte kan önska sig något mer ändå. Eller hur.
Happy.ThankYou.MorePlease.


“This is my wish for you: Comfort on difficult days, smiles when sadness intrudes, rainbows to follow the clouds, laughter to kiss your lips, sunsets to warm your heart, hugs when spirits sag, beauty for your eyes to see, friendships to brighten your being, faith so that you can believe, confidence for when you doubt, courage to know yourself, patience to accept the truth, Love to complete your life.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0