Som sushifrälst.

När jag hittar något som jag gillar blir jag lätt ganska intensiv. Lite som beroende kan man säga. Det kan gälla mat - vem minns inte det passionerade olivberoendet - , människor, kärlek, träning, sånger. Jag knarkar exempelvis fortfarande avocado, vilket blir extra tydligt i den lycka som uppstår när jag hittar en perfekt mogen avocado. (vi låtsas inte om det knäppa i det)
Den/ de som får min kärlek får den rakt igenom, inga jävla halvmesyrer. Jag älskar som fan eller inte alls.

Nu har turen kommit till sushi. Jag har ju ätit det innan, men inte blivit riktigt frälst förrän ganska nyligen. Nu när jag har hittat min favorit, å oxå fått rätt bra kläm på det där me pinnarna, ser jag ingen anledning att inte äta det så fort möjligheten ges.
Onsdagar är ju enligt nyskapad tradition dagen då fina P å jag försoffar oss å plöjer tv-favvosar under 3-4 timmar, efter just en god sushimåltid. Bästa traditionen ever, julgröt å midsommarsill bleknar i jämförelse, å jag har ytterligare en anledning att älska onsdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0