Som tänkvärt.

‎"Livet är det som pågår medan vi är upptagna med att göra upp andra planer"

Man har lätt att glömma sånt ibland. Det där me att bara leva.
Vissa dagar måste planeras i minuter, medan andra tas lite mer som de kommer men är då ändå på nåt sätt planerat oplanerade. Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan min kalender.

Fast jag har bivit bättre på att bara vara, det har jag. För bara ett år sen var jag så messed up att jag inte kunde bara vara utan att göra nåt alls i en endaste liten sekund. Effektiv, alltid effektiv.  
Nu försöker jag lite oftare ställa mig frågan om vem som egentligen gynnas av mitt stressande,
för det är ju bara fånigt att stressa som en tok om ingen ens märker nån större skillnad utan är fullkomligt nöjda med mitt näst bästa för att det bästa ju inte finns att jämföra med.

Visst är det förresten lättare att leva, sådär över lag, när det är vår?
Även när det regnar, som idag i Rondellstaden (aka Regnstaden) å det skvätte upp lera å vatten ända upp till knävecken på mina jeans där jag gick på ombyggnadsmark. Jag säger som farmor alltid sa när vi var små å spillde, varje gång, det slog lixom aldrig fel, på den nya duken: "den skulle ändå tvättas".
Jag skulle väl ändå tvätta de här jeansen då.

! Göteborgshumorvarning: Lera är ingen anledning att sörja. !

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0