Som såssås förihelvete.

Män är från Mars, kvinnor från Venus. Det är sen gammalt.
Men man slutar lixom aldrig att förvånas ändå tydligen.
Fina P å jag är rörande överens. Att säga "märklig man" är ungefär som att säga "salsasås". Alltså, salsa är ju en sås, å därför heter det ju faktiskt bara salsa. Eller sås.
Salsasås blir ju som såssås.

Men jag vet grabbar, jag vet att vi också är helt obegripliga, och att ni aldrig riktigt vet vad som förväntas av er egentligen, eller förstår varför vi reagerar som vi gör när ni inte ens har gjort nåt men det blir ert fel ändå för att ni inte anade att något annat hade hänt och därför inte heller kom till räddning.
Jag vet. Det är olika världar.

Problemet är att om man som tjej försöker sig på den där raka linjen som killar förespråkar, riskerar att sluta ses som just tjej. Åtminstone som intessant tjej. För delar av intresset ligger uppenbarligen i just mystiken. Ta bort den å du har kvar en naken sanning som kan tendera att bli ganska obekväm just för att naket är inget som varken män eller kvinnor hanterar särskilt bra när det kommer tätt inpå i andra former än olika slags liggsituationer.
Så därför fortsätter vi som vanligt. Obegripliga i våra olika världar.

Jag blir frustrerad, för det borde inte va så svårt.
Såssås förihelvete.


"After all... I'm just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0