Som snöblandad förväntan.

Så kom det plötsligt snö idag. Första måndagen i en månad som svajar mellan vår å sommar å så snöar det! Det är fel säger jag. Fel. Hade jag jobbat på en stor kvällstidning hade jag rent av kallat det KAOS eller SNÖCHOCK, men sån dramaqueen är jag inte. Eller, jag väljer åtminstone mina tillfällen bättre än så.

Behöver förresten nån slags stimulans tror jag, men har fan inte kommit på vad. Eftersom knark varken lockar mig eller är lagligt så hoppar vi över det som alternativ, men i övrigt är jag öppen för förslag. Jag tror att det är min förväntan på maj å hela livet som gör att jag blir rastlös när det inte händer nu direkt, fast jag inte ens riktigt vet jag förväntar mig.
Men följande är saker jag alltid längtar efter:
Havet
Kärlek
Choklad
Vin

När jag tänker efter är det nästan bara skäggstubb å en whiskeyröst som skiljer mig från Lundell. Alltså, bortsett från allt annat då. Men helt ärligt har han en poäng i mycket, den gode Lundell, å får man inte övriga tre så får man väl överdosera vinet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0