Som kär.

Jag vaknade på tok för tidigt i morse, av den okänslige tidningsutdelarens klampande i trappan. Klarvaken låg jag där, å tänkte att om jag åtminstone hade haft den jävla tidningen kunde jag läst den, nu när jag ändå skulle va vaken. Men jag vaknade alltså av att grannen skulle få något att läsa. Var-så-jävla-god.
Nåja, jag vaknade iallafall till en strålande fredag, en dag som innehåller så mycket härligheter att jag måste nypa mig i armen för att förstå att det händer.
Solen skiner från klarblå himmel, och är det något man bara inte kan tröttna på så är det just det. I samband med fredag är det dessutom en oslagbar kombination.
Som om det då inte vore nog står helgväskan packad å klar hemma, tånaglarna är målade röda, och lillebror har laddat me skumpa å vin i väntan på mig. Idag är det alltså jag som åker till Västkusten för att andas havsluft å njuta av livet. Det blir ett virrevarr av människor från förr å nu, och en utgångspunkt i att ta allt som det kommer för det kan inte bli annat än bra oavsett hur man gör.
Kanske dansar jag redan ikväll till Veronica Maggios sköna stämma på Liseberg, å kanske skapar jag mer funderingar för mig själv än var jag redan har - även om jag inte vet det, eller ens bryr mig, just då - när jag låter någon smälta mig för en stund.

Jag är nästan lite kär. I solen, fredagen, livet, å allt annat som ger mig den här bra känslan i magen, den som säger att det är min tur nu. 
 


Dålig inspelning, men en jävligt bra sång. Dessutom har jag äntligen lärt mig att klippa in sånahära youtubevisningar, istället för en tråkig länktext. Men kör den på spotify vettja, där finns en toppenversion me Plura!

Ha en alldeles fantastisk helg nu fina ni! Det tänker jag ha. Å jag tänker komma hem med lite mer salt i blodet än när jag åkte. Möjligen oxå lite mer Rosé.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vågar nästan garantera att du dansar till Maggios stämma på Liseberg i afton. Jag tar med mig kameran förresten.

OCH imorgon tänker jag att man kan ta med sig ett par flaskor kyld rosé och sätta sig i nån slänt och titta på idioterna som kör sitt varv.. Men det beror ju på vädret förstås..



Hursomhelst är det vackert väder idag och jag SKA till Liseberg och jag önskar verkligen att jag ser dig där.

2011-05-20 @ 14:01:30
URL: http://withoutasoundtrack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0