Som det där med snö.

Snöförespråkarna - det finns en stor och en liten variant i min direkta närhet - vill ha massa snö. Helst nu me´samma. Snöprotestanterna - jag - tycker att detta är den härligaste november vi har haft på länge, med barmark å nästan inga minusgrader alls, åtminstone inte som man har behövt märka av. Utom den där morgonen när jag skrapade rutorna tills jag trodde att armen skulle gå av å det ändå var ett tjockt lager frost kvar som lixom hånade mig å min försening till frukostmötet, men EN gång är ingen gång, som man säger.
Men ok, jag kan väl oxå tycka att allt blir lite ljusare med snö, vilket ju är tacksamt när dygnet just nu mest består av mörkt å mindre mörkt, å om jag bara visste att det skulle komma ett fint tunnt täcke som klär allt i vitt på ett sådär sagoskimrande sätt skulle väl jag för all del oxå kunna tänka mig några flingor.
Fint fallande flingor, som bara gör vitt utan att stöka till saker.
How about a deal, Kung Bore?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0