Som-mar vs vinter: 11000000 - 2

Det är grått å ruggigt i Rondellstaden, men jag är glad för varje snöfri dag vi får - enligt utsago första gången på över hundra år som hela vårt land är i det tillståndet just detta datum - även om något säger mig att det egentligen bara är att skjuta på problemet. Fast om detta är den där globala uppvärmningen som utlovades tycker jag allt att det är lite klent.

Jag längtar efter värme, kall rosé i klingande glas och vågskvalp mot solvarma klippor. Jag vill ha mjukglass som smälter snabbare än man hinner äta den, sommarkvällar som aldrig tar slut, bilresor utan tak och det angenäma problemet med solen i ögonen.
Man kan väl säga att sommaren får typ alla poäng som finns att få, vilket nog måste vara minst elva miljooonerrr.




Vinterns två poäng? Glöggen å mössan. That´s it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0