Som att säga STOPP!

Kompisen fick lära sig nån slags pedagogisk metod att använda mot sin dotter på ett och ett halvt år. Det gick i princip ut på att man bara skulle säga STOPP! med utsträckt hand, lite som en polis, varje gång dottern gjorde något fel.
Jag känner hur jag skulle vilja säga STOPP! till vissa i min närhet just nu, helst spärra av med randiga band i några meters radie runt mig också. Man kan helt enkelt säga att det är lite mycket, och jag har inte tid för meningslösheter, eller människor som tar för givet att jag ska rätta mig efter dem, eller att deras tid å plats är viktigare än min.
Jag är svinviktig. Likaså min tid å plats. Åtminstone för mig, vilket är skäl nog för andra att visa respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0