Som vinterpositiv då?

Vaknade i morse å undrade direkt vem som snodde min natt medan jag blinkade. Sen förlät jag nattens snabbhet lite, eftersom den trots allt skyndade fram till nåt så härligt som en fredag.
Utanför mina fönster hade minusgraderna gjort sitt intågande å frosten hade lagt sig på alla ytor den kunde hitta, vilket såklart oxå innefattade min bil. Min somriga bil med massa fönsteryta. Jag skrapade å försökte tänka fina tankar, hålla glaset halvfullt å allt såntdär. Gjorde en liten lista över bra grejer me vinter:
Jag får köpa å använda nya mössor.
Glöggsäsongen tar fart.

Ja, det var väl egentligen det som var mitt vinterbra. Sen följer mest snoriga näsor, köldskadade tår, axlarna uppdragna till öronen å en känsla av att mörkret inte har nåt slut.
Det är nästan som en sjukdom, när det man kallar positivt inte alls är så bra som det låter. Dagens diagnos: vinter-positiv. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0