Som o-beroende.

Det där med mina mat/dryck-beroenden, ska vi prata om det ett tag? Ok. Låt oss först komma ihåg att kaffe-beroendet är konstant, ständigt, aktivt, hundraprocentigt, orubbligt för alltid, så den vägen behöver vi inte ens gå in på. Dåså.
I övrigt har de ju alltså varierat å avlöst varandra, nödvändigheten gällande choklad med havssalt, glögg, oliver, keso, avocado, rosé, å inte minst knäckebröd...
Nu - i n g e n t i n g! Inte ens det röda vinet, även om jag såklart fortfarande tycker att det är otroligt gott, men inte nödvändigt för ren överlevnad såsom exempelvis en burk oliver om dagen var ett tag.
Jag förstår om ni blir lite nervösa, jag har själv undrat vad felet är - eller, egentligen inte undrat så mycket som konstaterat att det återigen hade varit en fest för vilken terapeut som helst att få ge analys på - men bestämt mig för att låta det vara såhär. Bortsett från kaffet, solen å kärleken, vilket jag mer räknar till samma kategori som luften jag andas - oberoende. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0