Som att inte vänta.

Efter ytterligare ett tragiskt besked idag om en ung människas bortgång är det nästan så att jag får lite svårt att andas när jag tänker på hur orättvist det är, å hur snabbt livet kan förändras. Å jag blir arg. Jag blir förbannad på alla de gånger någon säger att det får vara till en annan dag, att tajmingen är fel eller att kärleken får vänta. Vänta på vad, undrar jag! Bättre tider?
Men tänk om det aldrig blir en bättre tid, tänk om livet har andra planer som du inte har en aning om å tänk om du bara fick en chans att säga det du verkligen ville. Tänk om du är så jäkla rädd att missa någonting, att du istället missar alltihop.
Vad jag alltså säger, lika mycket till mig själv som till er, är att inte vänta.
Vänta inte på bättre tider, ett bra tillfälle eller en större glädje. Gör det mesta av allt precis just nu, å låt dem som betyder något för dig få veta det. 
Lev som om det inte fanns nån morgondag, och dansa som om ingen såg dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0