Som att vara tillbaka.

Hur började ni det nya året?
Efter ett nyårsfirande med goda vänner på västkusten - det kanske inte var det ultimata nyårsvädret, men maten var ljuvlig, drickat bubbligt, stämningen god å sällskapet fantastiskt. Dessutom var det längesen en pizza smakade så gott som den traditionella nyårsdagspizzan - åkte jag å mannen ordentligt söderut å landade på ett All inclusive-hotell i Egypten.
Det har verkligen varit semester i ordets rätta bemärkelse, ni vet sådär så ens största problem är om man ska bada nu eller sen, å vilka skor man ska ha till vilken klänning på kvällen. (bortsett från Förkylningenfrånhelvetet med tillhörande feber förstås, men den tänker jag inte riktigt låta vara med i det jag menar med semester eftersom det känns allt annat än festligt att frysa i solen, eller att fräsa näsan tills man börjar misstänka att hela hjärnan ersatts med snor) Alltså, en fantastiskt skön semester med mannen som hela tiden ger mig nya anledningar att älska honom.

Nu är det vardag igen. Årets första tisdag i ett vinterland - genom skogar å bortglömda samhällen där adventsljusstakarna fortfarande lyser i fönstren, som om man kanske är lite rädd att släppa julen å det gamla året för att framtiden kan vara nog så skrämmande - med en stor mugg kaffe i handen.
Det är en sorg i sig att åka ifrån mannen, å än mer så på en vintertisdag, men våra solbrända kroppar påminner oss om vad som nyss var. Å snart är det helg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0