Som pollenchock å stjärnfall

Min kärlek till Winnerbäck å hans ljuvliga musik kommer nog aldrig att dö. Det finns lixom sånger att applicera på livet oavsett vilket sinnestillstånd man befinner sig i.
Som jag tror är Pollenchock å Stjärnfall nån slags soundtrack för hela min långhelg, som förmodligen inte kommer kännas alls så lång som den låter när det plötsligt redan är tisdag igen å man vet att man har haft roligt för tiden gått för fort.


"det var vår och det var varmt och alla älvor sjöng i kör
när vi la oss under stjärnorna i parken
efter slask och is och snö fanns plötsligt nåt att leva för
när allt som vintern gömt sköt upp ur marken
det var nånting om befruktning
det var nåt om hur man gör
det liksom for omkring det måste varit pollen
vi skrattade och drack vin direkt ur flaskan som sig bör
när det är vår och fest och man har tappat kollen

så säg hur aktierna faller
säg hur kursen vänder om
ge mig tips och goda råd så att jag kan göra helt tvärt om
för det är väl fan inte sånt man tänker på och drömmer om
varenda tår varenda skratt varenda dröm ska vi ha fatt
allt ska sugas ut ur varje natt"


Nån dag, inte länge från nu, när det är mindre pollen i varje andetag å marken inte längre utgör lika stor risk för blåskatarr, ska jag lägga mig under stjärnorna i parken. Tills dess nöjer jag mig dock me skratt å vin å vår å fest, å kanske att jag kommer tappa kollen ett litet tag, för sånt händer, men det är helt okej.


"nätter kommer smygande med vårdoft ibland
det liksom rör sig under ytan och fasaden
det här var natten då vi dansade tills älvorna kom fram
det var pollenchock och stjärnfall över staden..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0