Som The Loveboat.

Imorgon ska jag mönstra på ett stort segelfartyg - den korrekta benämningen är tydligen bramsegelskonare, men är man inte båtnörd så kan man inte sånt, å därför säger jag segelfartyg - för att under ett dygn fira att två av de mest underbara människor man kan tänka sig ska få samma efternamn. Hela tillställningen, inklusive frukost dagen efter, är på båten å bortsett från vädersituationen å det faktum att jag har aningen känsligt balanssinne å därmed tenderar att bli sjösjuk, känns det som ett alldeles perfekt upplägg. Omgiven av hav, kobbar å västkustluft kan man ju inte va annat än lycklig.

För övrigt är båten hemmahörande i hamnen på Tjörn, å det känns som att allt i mitt liv då och då krockar i de mest oanade tillfälligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0