Som andra halvlek.

Oxveckorna. Femton till antalet.
De håller tydligen på nu å varar, till skillnad från julen, fram till påska. Utan att bry sig det minsta om fastan.
De kallas så för att de är tunga veckor utan en enda extra ledig dag. Det är sen gammalt.
Men om detta är oxveckorna så undrar ju jag vad fan man kallar de från sommarn fram till jul? Inte mycket extra ledigt där heller å mörkare för varje dag.
Nu blir det åtminstone ljusare. Och varmare. Det jävligaste ligger ju lixom bakom oss.
Vi är i vinterns andra halvlek å nånstans där framme syns ett ljus i tunneln.

Kanske är det oxveckorna som gör mig så galet trött.
Inte för att jag tror att två glas Shiraz gjorde saken bättre just ikväll. I vilket fall är jag redan halvsovande i min soffa. Veckan tar ut sin rätt.

Ett tips jag hörde för att orka oxveckorna lite bättre var att finna sin inre sommar.
Ett annat tips var att ta promenader i dagsljus.
Helt ärligt finner jag hellre den yttre sommarn. Då kan jag gärna ta en promenad i vilket ljus som helst. 
Men det är ju bara jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0