Per- Viggo- Roger.

Per Morberg lagar mat i tv.
Han gör det sådär vansinnigt macho. Lite nonchalant.
Jag tänker att jag gärna skulle vilja gilla honom. Det är en spontan tanke då det ju trots allt handlar om en man som lagar mat. 
En manlig man som lagar mat. Whats not to like?
Men nej. Det går inte.
Sen han spelade psyko-Viggo i Rederiet, å slibbiga Roger Rönn i Vita Lögner så är det svårt. När jag dessutom hörde hans intensiva andning över grytorna i matprogrammet så försvann alla chanser till gillande.
Han flåsade som efter ett hundrameterslopp.

Under produktionen av Vita Lögner för många år sen träffade jag Per. 
Vi stod utanför studion i en inspelningspaus, då han pratade me mig. Viggo/ Roger Rönn såg mig i ögonen å pratade me mig. Jag hade kunnat skita på mig av nervositet där å då.
Jag vet att han är skådespelare, att en roll inte alls är detsamma som en riktig människa, men i fallet Per Morberg hjälper det inte hela vägen.
Fast jag måste nog gilla honom lite ändå.
Vågar lixom inte annat.

Kommentarer
Postat av: Stina

Åhhhhh jag fullkomligt älskar Per!!!



Jag hatade honom i alla hans roller men som privatperson är han ju helt underbar. :-)

2011-01-26 @ 17:05:29
URL: http://foxxybling.blogspot.com/
Postat av: Angie

Jag vet, tror oxå han är det å just därför vill jag ju gilla honom! kanske lär mig så småningom.. :)

2011-01-27 @ 21:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0