Som Håkansnurr.

"Vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig 
även om det är försent att älska dig 
Vad jag bryr mig om nu 
är att från samma säng 
lyssna till samma regn" 
.
Jag sover konstigt och drömmer mycket, vaknar hostande å flyter bort igen i landet mellan dröm å verklighet. När jag vaknar för tredje gången är klockan tillräckligt mycket för vuxenångest över att hela dagen försvinner medan jag ligger kvar där. Så jag går upp, gör en kanna kaffe och fastnar med Håkan Hellström i ett pepprace inför morgondagens konsert.

"Jag tänkte sjunga nåt för dig igen, 
men när jag blir för full för att sjunga 
kan vi promenera hem i GBG-regn 
Jag flyger högt och det känns som jag faller igenom igen 
och jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din"


Det har redan sagts vad som gäller, men kärlek är sällan så logisk att man kan höra vad som verkligen sägs och låta det vara sagt i den enkelheten. Klart jag grubblar, låter Håkan sätta ord å förståelse, snurrar ett varv där jag dansar i vardagsrummet å svär när lampan i badrummet blinkar till några gånger för att sedan dö.
.
"Dom är uppe på taken 
alla är högt över staden 
Sommarn snurrar fort 
när vi bara snöar bort 
Och jag vågade aldrig hålla din hand 
Vi är inte såna som i slutet får varann"

Kanske har han rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0