Som en blandning av sött å salt.

Gårdagens vänhäng var fint. Som några år bakåt i tiden fast inget längre är riktigt detsamma ändå. Mest uppenbart i form av världens charmigaste tvååring som dansade i blöja å solbrillor - tacksamt lärotörstande efter nya ord, varpå "Yeah" blev en snabb favorit - innan han kröp upp i mitt knä å gosade så otvingat att min livmoder nästan gick sönder av längtvärk. Tvååringens blivande småsyskon som trängs i en mage var såklart oxå nytt å alldeles ljuvligt vackert att se.  

Kvällen var ungefär i samma stil. Som förr, fast ändå nu. Melodifestivalen, som precis som vanligt aldrig riktigt lever upp till kraven, blandat med tjejsnack innan vi gick till PM där vi fick sällskap av fler vänner.
Rödvin å skumpa igår är alltså anledningen till att jag har druckit några liter vatten idag. Sånt tenderar ju att gå hand i hand. Precis som godissuget som bidragit till att små bitar av lakrits fortfarande sitter kvar i mina tänder. Allra helst skulle jag nog fasten dra i mig en pizza oxå sen, men jag har inte riktigt bestämt mig för om det ska va värt det eller om kambenen till frukost får vara nog för att täcka kvoten av fet mat idag.
Imorgon blir det träning igen, som om helgen var en tillfällig gäst i livet. 
När nu är då.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja saker är sannerligen inte som de var på Söder förr! Men en dag - så kommer vi hitta den känslan igen! En em/kväll med kubb, burköl i solskenet, grillkvällen som utvecklade sig från fyrapersonersmiddag till femtonpersoners utekväll med drinkbord på Grace och skrålande schlagerhits i öronen! Inte en charmig 2-åring så långt ögat kan nå!!:-)

2011-03-14 @ 08:21:55
Postat av: Angie

Men bara för att det är annorlunda nu betyder det inte att det är sämre. Jag älskar att hälsa på er i det vuxna livet nu!

Men närhelst ni vill ha det där som du skriver är ni välkomna.. jag bor ju kvar... ;)

2011-03-14 @ 10:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0