Som att komma ihåg det dåliga minnet.

Människor har olika bra minne på olika områden. En del minns namn, andra minns ansikten, vissa minns i princip ingenting - hur mycket de än försöker, å trots att de är utan diagnostiserad sjukdom.
Jag har bra minne på många områden; födelsedagar, telefonnummer, namnet på katten som den där snygga killen hade när han va liten, eller hur jag måste gå för att hitta tillbaka dit jag kom ifrån.





Men ibland minns jag inget alls, vilket ofta inträffar i perioder då jag har extra mycket att göra. Å så tänker jag att det inte är så konstigt, för nån gång måste det ju ta stopp i det där utrymmet i hjärnan där alla minnen lagras. Information som inte används på länge kan plötsligt försvinna, fast man en gång kunde precis allt det där, som för att göra plats för annat viktigt.
Visst finns det en massa vetenskapliga svar på hur saker lagras, och varför, men ibland blir jag faktiskt inte klok på hur hjärnan sorterar vad som är viktigt och inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0