Som allt det där på samma gång.

Det är så galet mycket mycket som snurrar nåt alldeles infernaliskt i mitt huvud, så när jag ändå var hemma å vabbade idag passade jag på att både ta hand om barnet, städa, tvätta, å jobba hemifrån, lite sådär på en höft lixom. Å så bokade jag gäster till radion framöver, å avbokade en tågbiljett å bokade en annan, å hur länge sedan var det hon fick alvedon, å det var ju lika bra att slänga madrassen oxå i tvätten, å det blir ju härligt me lite färg inne på toan - som för övrigt är sjukt sunkig enligt mig, men uppenbarligen snygg å felfri enligt hyresvärden - så när handdukarna var bytta blev det ju lixom lite finare me små ljusstakar i samma färg i fönstret, å barnet låg där i soffan å var förfärligt ynklig å viskropade me sin ömma hals ungefär tre gånger i minuten, å det var väl lika bra att plocka ner skridskorna i källaren igen eftersom denna helgen blir lugn för halsbarnets skull å jag hoppas innerligt att det är för varmt för skridskor när vi har en hemmahelg nästa gång, å herregud vilken väntetid det är på vårdcentralen fast man hade bokat tid å barnet såg lätt döende ut där hon påpekade att det faktiskt inte är ok att vänta på det sättet, å ännu mer tvätt, å bara snabbt in i affären men du kan sitta kvar i bilen lilla gumman, en omgång fia med knuff, å vad ger man för mat till ett barn som inte kan eller vill svälja alls, å jobbmailen, å undrar om inte morfar uppskattar en påse polkagrisar mer än en ros där i himlen, å blåbärssoppa i ett glas, å listan som bara växer, å livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0