Som nära en doft av vår.

Så är vi plötsligt där, mitt i den där månaden som är en av de bästa - trots att snön ligger kvar å minusgraderna är för många - sen gammalt. Jobbet rullar på i flygande fart, roligheter avlöser varandra, det blir bara ljusare ute för varje dag, å ibland kan man nästan känna den där doften av vår som letar sig från ingenstans å tränger undan det isande kalla när man kryssar mellan snöhögarna, där det överflödiga gruset som ännu inte sopats upp, knastrar under skorna. 
"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre" säger Puh, å jag tänker att det där kan gälla en massa saker. Det är varning för ras å droppande från taken, men snart smälter allt undan å inte långt ifrån nu börjar träden så sakta att förvandlas från kala skelett till löften om grönska. Snart kommer det där ögonblicket innan sommaren, det där som nästan är ännu bättre, för man vet vad som komma skall. Snart, alldeles snart, kommer det som är en doft av vår.

För övrigt är det idag precis ett halvår sedan jag träffade mannen, å det var väl ungefär då - seglande nånstans mellan öarna i den västkustska skärgården - som var det där ögonblicket alldeles innan. Jag visste bara inte om det just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0