Som full med ord, men utan tid.

Som sagt, det har varit lite fläng hit å dit å överallt på sistone. Å me sistone menar jag veckan, fast jag väl egentligen borde mena de senaste åren eller så. Det finns ju som bekant så många vänner att hälsa på, städer att upprymmas av å öar att förälska sig i.
Anyhow. Jag vet inte när jag senast kände ett sånt genomgående lugn som i lördags, när alla besök - kaffe, födelsedagsfirande, "när-vi-ändå-är-i-närheten-hälsa-på" - tillfälligtvis var avklarade, resan gjord å ljusen tända, och jag landade i soffan i det där lilla huset på västkustön som det tog mig noll tid att börja älska. Plötsligt var jag å mannen själva, utan måsten, å vi konstaterade att det visst kan bli bättre när man redan tror att det är som bäst.
Våren kom till västkustön ungefär samtidigt som vi, å efter några timmars promenad runt ön dagen efter landningen, kände jag att en del av mig kunde bli kvar där för alltid. Kanske är det precis vad som hände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0