Som att möta våren utomlands. Fast.. ja.. alltså..

Imorgon åker jag Oslo, vilket innebär det sedvanliga torsdagspackandet. Jag hade en ljuvlig tanke om att kunna packa höga klackskor, nya gröna vårbyxor å skinnjackan, efter scannande av väderprognosen för några dagar sen, men sen ångrade sig våren å det föll snö över både Rondellstaden å Lusekoftland. Nu är det väl inte för inte som man oftare möter våren i Paris än i Norge, men ändå.
Med andra ord är allt precis som vanligt när jag packar å lyssnar på Lasses stämma där han sjunger om att lalla runt, utan minsta tanke på att jag inte vill varken lalla eller dansa i snö på KarlJohan. Väskan blir full på nolltid, trots att jag har massor packning kvar, å jag önskar att det varken fanns timmar eller mil mellan mig å mannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0