Angie svarar.

I senaste numret av Nöjesnytt finns jag.
Som en av tre bloggare.
Därav följande text. 

Hej nya läsare!
Välkomna till min värld.
Den är mest vanlig. Å lite ovanlig.
Men framförallt min.

Tänkte att det kan passa bra att svara på frågor. Om mig.
Som av en händelse fick jag såna till mig i en lista.
Perfekt, jag älskar listor.

Hur gammal är du om fem år? Egentligen 35. Men vi säger 26. Precis som nu. Å de senaste 4 åren. 26 är en bra ålder att stanna på.
Vilken film såg du senast? Lyckan, kärleken och meningen med livet. (För övrigt en riktigt bra film som rekommenderas)
Vem pratade du med senast? Min vän Kicki som precis va hos mig å lämnade nycklar.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Hej hjärtat. Jag ska till Sthlm i helgen. Vad säger du om att byta lägenhet? Puss" till ovan nämnda.
Vad är dagens planer? Inte mycke kvar av idag, men jag ska duscha å packa helgväskan.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Helt beroende på ärende. Å tidsgräns. Men jag är en telefonjunkie. 
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Mamma är gift, pappa är sambo. Alltså inte me varandra.
När såg du senast din mamma? I söndags, på adventsfika hos lillasyster.
Vilken ögonfärg har du? Grönbruna. Med blåögd blick.
När vaknade du idag? Första gången 06.35. Sista gången när kaffet kickade in, vid 9-snåret.
Har du någon gång hittat en katt? Jag är uppvuxen på landet. Katt är svårt att inte hitta där.
Vilken är din favoritplats? Jag inbillar mig att det är New York. Fast jag har inte varit där än. Me all säkerhet är det vid hav iallafall.
Vilken plats föredrar du minst? Simhallen.
Var tror du att du befinner dig om tio år? Vid nån slags hav.
Vad skrämde dig som barn? Spökhistorierna som vi berättade för varandra. Skräckblandad förtjusning.
Vem fick dig att skratta senast? Min kollega Magnus, tidigare idag.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Näe..
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Fast jag bär sällan runt den, så jag antar att man lika gärna skulle kunna kalla den stationär.
Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på värme i rummet. Å om jag har sällskap i sängen.
Hur många kuddar har du i sängen? 4.
Hur många landskap har du bott i? 2 landskap. 15 adresser. 1 land.
Har du någon gång spytt på fyllan? Usch ja..
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor. Me klack. Om det inte är sandstrand förstås. Eller strand över huvud taget för den delen.
Är du social? Ja. Väldigt.
Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry´s.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Shoppa. Resa. Å göra mina närmaste glada.
Tycker du om kinamat? Jorå.
Tycker du om kaffe? Kan inte leva utan. På riktigt.
Vad dricker du till frukost? Kaffe.
Sover du på någon särskild sida? Ja. Den ena. Eller den andra.
Hur många timmar sover du varje natt? I snitt typ 6.  
Kan du spela poker? Ja. Fast jag gört inte särskilt ofta.
Tycker du om att mysa? Ooo ja!
Är du en beroendemänniska? Mer så att beroende är beroende av mig för att få kallas beroende. Jag är definitionen av beroende. Mer eller mindre. Fast beroendet växlar.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Niklas å jag delar fint.
Vill du ha (fler) barn? Japp. Syskon till finaste Alva.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Tyska kunde jag.
Åkt ambulans? Nope.
Vad ville du bli när du var liten? Flygvärdinna eller sångerska. Men framförallt vuxen.
Vad spenderar du helst pengar på? Det mesta. Jag tycker om att spendera helt enkelt.
Gillar du dyra smycken? Jag gillar smycken. Alla smycken.
Har du någon gång testat narkotika? Ja.
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe. Med pepparkaka till.
Roligaste människan du känner? Svårt, känner lyckligtvis många såna.
Välj ett ärr på din kropp? Välj ett ärr?! Ehh, ok. Jag har bara ett riktigt. Väljer väl det då. Från en blindtarmsoperation. Ironiskt nog va det inte blindtarmen som gjorde mitt onda.
Vad har du för ringsignal ? På telefonen..? En skitstörande. På cykeln har jag en trasig.
Flirtar du mycket? Ja. Kan man så ska man.
Har du fått fortkörningsböter? Nej. (peppar, peppar)
Vilken var den senaste bok du läste? Läser nu The Dirt.
Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Men grannen gör. Å jobbet.
Vilken radiostation lyssnade du på senast? . Gold 102,4 såklart. 
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tre definierande ord.
Brukar du sjunga i duschen? Ja, gör inte alla d?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0