Bullmamma

På tv visas Jul med Ernst.
Det pysslas å pyntas å julas på alla sätt.
Precis som i massa andra tv-program. Å en massa vanliga hem som inte filmas alls.
Folk pysslar å bakar som om det gällde livet.

Jag varken pysslar, pyntar eller jular särskilt mycke.
Kan väl egentligen inte påstå att jag pysslar alls.
Tomtarna är lätträknade å julgodiset frånvarande.
Det låter ju nästan lite sorgligt märker jag nu.
Kanske är det så.
Men jag har lixom inte tillräcklig anledning. Eller tid. Eller motivation för den delen.
Det blir helt enkelt mer jobb än glädje me det hela.
Finns annat som är roligare.

Undrar om jag nån gång ska bli en såndär bullmamma.
Som pysslar å donar oavsett årstid. Svänger ihop en paj när det kommer oväntade gäster eller gör egna små presenter att ge bort istället för en blomma.
Det vore kul att bli. Verkligen. 
Synd att jag helt saknar intresse för det bara.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0