En tidsfråga.

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag". / Nalle Puh

Tid. Jag får verkligen inte nog av ämnet.
Men vart tar den vägen? Egentligen.
Alla ställer samma fråga. Men jag har aldrig hört ett svar.
Lite läskigt är det.
Hur nåt som är så viktigt för alla, egentligen inte finns.
Vi definierar alltså livet i nåt som är ren hittepå.
Man kan inte ta tid.
Inte heller tar den slut. Eller startar.
Tid är lixom inte.

Känner att jag måste sluta tänka på det.
Annars kommer jag lätt in på andra jobbiga funderingar.
Universum. Döden. Mörkrets hastighet.
Anna Ankas hjärna. Å tomrummet där den borde sitta.
Sånt som man inte vet så mycke om.
Å när vi ändå är inne på funderingar utan svar..
Om man limmar fast en smörgås på en katts rygg, å släpper den från tre meters höjd, kommer katten då landa på fötterna eller mackan me smöret neråt?
Man kan ju lätt bli mörkrädd när man tänker på sånt.
Vilket leder tillbaka till frågan om mörkrets hastighet.
Finns den ens?
Me tanke på att man mäter hastighet i tid.
Å som bekant är tid inte på riktigt.

Känner att du som läser förmodligen har en enda fråga nu:
Hur längesen är det tjejen tog sin medicin? Egentligen.
Hmm.. tidsfrågan igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0