Meningsfull kanske.

Det är kanske inte så att precis allt händer av en mening.
Men däremot att allt som händer har en mening. På nåt sätt.
Det är dock lite upp till var och en att förstå den.
Man kan välja att lära sig något av saker som händer. Erfarenheter gör oss större.
Märkligt nog ifrågasätter vi sällan det som är bra. Lär oss inte alltid heller.
Som om bra är något självklart.
Inte, säger jag. Bra är det minst självklara om man inte gör något för det själv.

Fast ibland är det svårt att se hur allt är.
Eller, lättare att tro att saker är jävligare än verkligheten visar.
Man kan skylla på människor, på omständigheter eller den här jävla vintern.
Kyla och tappade affärer kan göra vem som helst tröttare än nödvändigt.
Då kan det va riktigt svårt.
Däremot kan man fortfarande välja.

Det svåraste tycker jag är när man inte kan sätta fingret på vad som hänt.
Eller om det ens är en motgång.
När det bara är nåt som gnager. Odefinierat trots analysförsök.
Lixom så mycket svårare att ta lärdom då, när man inte vet riktigt av vad.

Det finns dagar då jag fullkomligt knarkar låttexter.
I nåt slags försök att hitta en beskrivning på hur jag känner.
Som för att veta att nån annan känner likadant.
Fast jag kanske inte ens vet själv hur jag känner mig. Just då.
Idag är en sån dag.

Kanske är det Winnerbäcks Strimmor som sjungs.

  
"det är bara strimmor
ett litet kliv ut i världen
vart än vi kom ifrån
vart än vi ska nånstans
håll min hand i vimlet
människor som tror har en chans
människor som tror har en chans

strimmor
ge mig en dröm att försaka
jag behöver en stilla hamn
ge mig ett fel som jag kan rätta till
och ett annat efternamn
strimmor
hur många gånger ska våren
kunna drabba dig om igen
och ljuga dom vackra historierna
om den stora kärleken"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0