God Jul

Ville hinna få lite mer tid. Att skriva några fler rader idag.
Men me en familj som min är det svårt att hitta.
Den är lixom stor å intensiv å nästan överallt.
Antar att man ska va tacksam för det, tänk så många som inte har någon.
Jul är ju lite extra speciellt så.

Lillebror är en av dem som kommer vara själv ikväll när jobbpasset är över.
I en lägenhet på Hisingen.
Me en liten skinka som han griljerade igår kväll.
Mitt storasysterhjärta brister av tanken.
Om vägarna hade varit bättre skulle jag åkt dit men jag tänker att det inte är läge att utmana ödet.
Det gör jag tillräckligt ofta ändå.
Å att ens fundera på att åka tåg är ju rent korkat.
Vi får fira en annan dag istället.

Jag firar nästan alltid jul i minst tre dagar.
För att hinna med alla.
Galet kan tyckas. Det tycker jag oxå.
Men hur eller hur är det min familj å jag vill inte va utan en endaste av dem i onödan.


Hoppas att ni alla får en underbar julhelg.
Ta hand om er. Och varandra.

Massa kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0