Hejdå 2010.

Ett år igen alltså.
2010 va ungefär som sin föregångare 2009 - stökig.
Upp å ner. Bergodalbane-style.
Blev lite kär. Till ingen nytta.
Jobbade som en tok. Snuddade vid den där väggen å blev sjukskriven.
Bytte hårfärg.
Fyllde 30.
Slutade röka.
Fortsatte jobba.
Mycke mer än så hände väl egentligen inte. Men det va på sätt å vis mer än nog.

Det är me viss lättnad jag säger hejdå.
Ser klychigt fram emot ett nytt år me nya möjligheter.
Fast med mer känsla av Come what may.
Nytt år betyder alltid så höga förväntningar. Många gånger för höga.
Som om allt skulle förändras bara för att årtalet gör det.
Bara nyårsfirandet i sig förväntas vara spektakulärt. För vadå?
Det är de vanliga dagarna som är de flesta, så jag tänker att det är lika bra att börja me en vanlig bra dag.
För att sätta nivån.
Det blir därför god mat, skumpa å feelgood-filmer me bästa vännen ikväll.
I myskläder.
En bättre ovanligt vanlig dag kan jag inte tänka mig.

Gott Nytt År vänner.
Må det bli det bästa i våra liv. Hittills.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0